طرز تهیه آلبالو خشک شیرین به 4 روش بازاری در منزل مرحله به مرحله

ما در این مقاله با شما هستیم تا نحوه و طرز تهیه آلبالو خشک شیرین به روش های مختلف در منزل مرحله به مرحله برای شما آموزش دهیم. امروزه میوه های مختلفی در بازار فروش وجود دارند که بیشتر مردم اقدام به خشک کردن آنها در منزل می کند. میوه ها به روش های صنعتی و سنتی خشک می شوند که هر کدام دارای طرفداران بالایی هستند. میزان مصرف میوه های خشک شده بسیار زیاد شده است و در داخل و خارج از کشور مصرف آن بسیار بالا رفته است. در این مقاله با شما هستیم تا علاوه بر طرز تهیه آلبالو خشک به فواید و مزیت های آن نیز اشاره کنیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

طرز تهیه آلبالو خشک شیرین به 4 روش بازاری در منزل مرحله به مرحله

طرز تهیه آلبالو خشک شیرین

طرز تهیه آلبالو خشک شیرین هر چیزی به زمان نیاز دارد تا ارزش خود را پیدا کند. میوه های خشک شده ضروری و گران هستند زیرا نیروگاهی از مواد مغذی هستند که فواید زیادی برای سلامتی دارند. در این دنیای پر سرعت، شما همیشه به دنبال میانبرهایی هستید، حتی در مورد غذا. بنابراین، میوه های خشک و آجیل می توانند یک میان وعده سالم و خوشمزه برای شکم شما در بین وعده های غذایی شما باشند. آنها بسیار مغذی و سرشار از پروتئین، ویتامین، فیبرهای غذایی و مواد معدنی با فواید زیادی هستند.

طرز تهیه آلبالو خشک شیرین را می خواهید؟ پس با ما تا آخر این مقاله همراه باشید. برای اینکه شما بتوانید آلبالوهای خود را خشک کنید ما در اینجا مراحل این کار را برای شما توضیح خواهیم داد و طبق این موارد اقدام به خشک کردن میوه ی مورد نظر کنید:

خشک کردن آلبالو با استفاده از فر:

  1. ابتدای کار باید میوه ی خود را شستشو دهید که برای شستشو از آب خنک استفاده کنید. سپس، ساقه ها را جدا کنید.
  2. در ادامه شما باید گیلاس هایی را که در اختیار دارید بعد از شستن آنها را از وسط برش دهید.
  3. از یک دستمال کاغذی برای خشک کردن آنها استفاده کنید. شما باید این کار را به آرامی انجام دهید چون فشردن یا خشک کردن بیش از حد می تواند به گیلاس آسیب برساند.
  4. آلبالوهای برش خورده را روی ورقه های مخصوص جهت خشک کردن در فر قرار دهید. فر خود را در دمای مناسب روشن کنید و آلبالوها را در داخل آن قرار دهید. دمای فر نباید بسیار زیاد باشد.
  5. آنها را به مدت 3 ساعت یا تا زمانی که رویه آنها چرمی و چروک شده به نظر برسد، در فر بگذارید. سپس حرارت را کاهش دهید و منتظر بمانید مدتی با همین روال در فر باقی بمانند. آلبالوها باید ظاهری مانند کشمش داشته باشند. آنها باید سفت، اما همچنان انعطاف پذیر، کمی چسبنده باشند و وقتی آنها را فشار می دهید، مایعی خارج نشود.

خشک کردن آلبالو با استفاده از نور آفتاب و هوای آزاد بیرون:

اگر دوست دارید آلبالوی خود را در آفتاب خشک کنید، تقریباً به همان روشی است که در بالا گفته شد. آلبالوهای خشک شده را روی سینی ها قرار دهید و روی آنها را با پارچه مخصوص بپوشانید. همچنین، ایده خوبی است که سینی ها را روی چیزی قرار دهید تا روی زمین نباشند.

آنها را به مدت چند مدت حدود 2 تا 4 روز در آفتاب بگذارید. دما و رطوبت می تواند در زمان خشک شدن این میوه تاثر زیادی داشته باشد. بعد از اینکه خشک شدند می توانید مجدد برای از بین بردن باکتری ها آنها را به مدت چند دقیقه در فر قرار دهید تا حرارت آنها باعث از بین بردن میکروب و باکتری شد.

بعد از اینکه با خشک کردن آلبالو آشنا شدید بهتر است بدانید میوه های خشک شده چه فواید و مزایای برای بدن دارند که این باعث می شود میزان استفاده ی شما از میوه خشک شده چندین برابر شود. در این مقاله می خواهیم به بررسی خواص آلبالو اشاره کنیم.

ایمنی را تقویت می کند: میوه‌های خشک از جمله آلبالو سرشار از روغن‌های ضروری، پروتئین، پتاسیم، کلسیم هستند که به افزایش ایمنی شما کمک می‌کند. همچنین وجود آنتی اکسیدان در آن می تواند به شما در مبارزه با عفونت ها و بیماری های مختلف کمک کند.

به کاهش وزن کمک می کند: میوه های خشک و آجیل برای کاهش وزن عالی هستند اگر آنها را متعادل مصرف کنید. آنها دارای چربی، کربوهیدرات، قند، و بیشتر پروتئین و روغن های ضروری هستند.

پوست شما را سالم و بدون چین و چروک نگه می دارد: به نظر شما چه کسی دوست ندارد ظاهر و پوست شفاف و جذابی داشته باشد؟ میوه های خشک شده از جمله آلبالو باعث شفاف سازی پوست و صاف شدن آن می شود که با توجه به ویتامین و مواد مغذی که در میوه خشک وجود دارد باعث می شود چهره ی شما درخشان تر شود و همین از پیری زودرس جلوگیری به عمل می آورد.

مبارزه با یبوست: میوه های خشک حاوی تعداد زیادی فیبر غذایی هستند که به مبارزه با یبوست و حفظ سلامت سیستم روده کمک می کند.

به پیشگیری از سرطان کمک می کند: میوه های خشک شده از جمله آلبالو خشک شده از سرطان سینه پیشگیری می کنند. آنها سرشار از آنتی اکسیدان ها و فیتونوترینت ها هستند که از فعالیت سلول های سرطان زا جلوگیری می کند.

یکی از فواید دیگر مصرف میوه خشک برای مادران باردار، افزایش شیر مادر می باشد که این امر سبب تقویت سلامت جنین می شود و در نهایت خطر بیماری کودک را کاهش می دهد. امگا 3 موجود در میوه خشک، میزان کلسترول خون را در سطح ایده آلی تنظیم نموده و متابولیسم سلول های بدن را افزایش خواهد داد. جایگزین مناسبی برای کربوهیدرات های مضر بوده و گزینه ای مناسب برای قرارگیری در سبد غذایی مادران باردار می باشد.

میوه خشک به دلیل داشتن انواع ویتامین ها، کربوهیدرات باعث افزایش شیر مادر می شود. غلظت شیر مادرانی که در دوران بارداری از میوه خشک استفاده می کنند، به میزان قابل ملاحظه ای، افزایش پیدا می کند و کیفیت بهتری خواهد داشت. همین موجب می شود تغذیه کودک به راحتی و با کاملی انجام شود و دچار سوء هاضمه و مشکلات تغذیه ای نشود چون منبع اصلی غذا و تغذیه کودک از طریق پستان و شیر مادر است.

میوه خشک آلبالو، یک خوراکی پر انرژی می باشد که اگر در ناشتا از آن مصرف کنید در طول روز پر انرژی خواهید بود و همچنین سرشار از انرژی مواد مغذی و کلسیم می باشد که برای سلامت استخوان ها موثر است. بهتر است برای تهیه میوه خشک اصل آن به مراکز معتبر که توزیع میوه های خشک شده را انجام می دهند مراجعه کنید تا از خواص آن بهره مند شوید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما