خواص آلبالو خشک برای سرماخوردگی و تاثیرات باور نکردنی آن در گلو درد و سرفه

البالو میوه ی خوشمزه و پر طرفدار است که طعم ترش و شیرینی دارد و خواص بی نظیر آن در انواع بیماری ها بسیار زیاد می باشد. آلبالو را می توانید حتی در شیرینی و کیک های خود بگذارید و با آن بتوانید کیک خود را تزیین کنید یا حتی با الن آبمیوه و شربت های خانگی درست کنید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

آلبالو خشک برای سرماخوردگی بسیار مفید است به طوری که با خوردن ان می توانید از درد و اب ریزش بینی و … در حین سرما خوردگی آنها را قطع کنید همچنین این آلبالو خشک درمان بیشتر داروهای دیگر نیز می باشد و خواص بی نظیری دارد که می خواهیم در این مقاله به آن اشاره کنیم پس لطفا با ما همراه باشید.

خواص آلبالو خشک برای سرماخوردگی و تاثیرات باور نکردنی آن در گلو درد و سرفه

آلبالو خشک برای سرماخوردگی

آلبالو خشک برای سرماخوردگی آلبالو خشک یک درمان کننده فشار خون بسیار عالی و بی نظیر است و برای درمان بیماری هایی مثل دیابت بسیار مفید می باشد همچنین آلبالو خشک برای درمان سنگ مثانه، تقویت نیروی جنسی، برای سوء هاضمه بسیار مفید است.

آلبالو دارای مواد معدنی مثل کلسیم، آهن، منیزیم، سدیم، پتاسیم، روی و فسفر می باشد همچنین دارای ویتامین های آ، ب و سی نیز است. آلبالو برای کسانی که مبتلا به بیماری های کلیوی هستند بسیار مفید می باشند و همینطور از بروز نقرص و روماتیسم پیشگیری می کند، این میوه ی خوشمزه از رسوب نمک در رگ های خونی جلوگیری می کند و به کار منظم قلب نیز کمک می‌کند. این میوه سرشار از انتی اکسیدان می باشد که همه ی این آنتی اکسیدان های درون آلبالو کاملا طبیعی هستند و دارای مواد سالم مثل آنتوسیانین، کلوروژنیک اسید، کورستین و کامپفرول می باشند.

آلبالوی خشک شده منبع عالی و بی نظیری از بور است، بور می تواند بر فعالیت آنزیم هایی که می توانند در فعالیت های متابولیسم کلسیم، منیزیم، ویتامین و… تاثیر بگذارند. همچنین این عنصر بور در کنار کلسیم و منیزیم موجود درون آلبالوی خشک، سلامتی استخوان را تامین می کند یعنی مانع از به وجود امدن پوکی استخوان در افراد می شود.

کسانی که دچار مشکلات بی خوابی هستند و نمی توانند به راحتی بخوابند می توانند آلبالوی خشک شده را به عنوان یک دمنوش می توانید بخورید البته باید یک ساعت قبل از خواب آن را میل نمایید. یک مشت آلبالوی خشک شده را داخل قوری بریزید و به داخل آن آب گرم بریزید و بگذارید تا دم کش شود سپس آن را میل کنید حتی می توانید به صورت خشک شده هم آن را بخورید ولی اغلب به صورت دم کشیده شده ان را می خورند.

چون داخل خود آلبالو ملاتونین که یک هورمون موثر در تنظیم فیزیولوژیک بدن است و زمان خواب و بیداری را در افراد تعیین می کند همچنین به دلیل داشتن این مواد باعث می شود که افرادی که نمی توانند به راحتی بخوابند خواب بهتر شبانه ای داشته باشند و مشکلی در خواب خود نداشته باشند.

آلبالوی خشک دارای مقدار زیادی ویتامین است که برای سرماخوردگی بسیار مفید است و می توانید آن را در هنگام سرما خوردگی مثل یک دمنوش میل کنید. علاوه بر میزان کالری که در آلبالو خشک بیشتر از آلبالو تازه است، سایر ریزمغذی ها هم در آلبالو خشک بیشتر می باشد. فیبر داخل آلبالو خشک سه برابر آلبالوی تازه است و همینطور کلسیم درون صد گرم آلبالو خشک 196 گرم می باشد. و همینطور ویتامین ا درون این میوه ی خشک شده به راحتی خشک می شود.

آلبالو خشک باعث جلوگیری از سرطان می شود و با مصرف آلبالو خشک خاصیت ضد سرطانی قوی که فلاوونوئیدی و کورستین می باشد را تقویت می کند. در آلبالو خشک به اندازه ای کورستین وجود دارد که از دیگر میوه ها اندازه ی آن بیشتر است. مواد تاثیر گذاری که در آلبالوی خشک موجود است از پیشرفت سرطان جلوگیری می کند. آمیگدالین از ویتامین های ب هفده معرفی شده است، ودرد ناشی از سرطان را بهبود می بخشد، و همینطور کاهش اندازه تومورهای سرطانی را دربرمی گیرد.

آلبالوی خشک باعث درمان روماتیسم می شود و از بیماری های کلیوی جلوگیری می کند این میوه ی خشک شده که دارای ویتامین های آ، ب، سی است و همینطور مواد معدنی مثل کلسیم، فیبر، گوگرد، منیزیم، کبالت، سدیم را نیز در خود دارد. همینطور کسانی که دارای بیماریی هایی روده ای می باشند با خوردن آلبالو ورم معده و، ورم روده دچار خطراتی می شود پس از خوردن این میوه ی خشک شده دور کنید کسانی که بیماری های روده ای و گوارشی سخت دارند چرا که نمی توانند این خاصیت های آلبالو را هضم کنند.

آلبالوی تازه و آلبالوی خشک شده هر دو فعالیت آنزیم سیکلواکسیژناز را محدود می‌کنند. این آنزیم مهم ترین ترکیبات در فرایند التهاب و احساس درد می باشد این نوع آنزیم سیکلوا اکسیژناز به وسیله بیشتر داروهای مسکن هم مهار می شود. آلبالو خشک را می توان برابر با استامینوفن، ایبوپروفن، ناپروکسن دانست.

آلبالو خشک شده یا تازه یک نوع میوه ای است که ادرار اور می باشد و مصرب آن می تواند به دفع سم در بدن کمک کند پس خوردن این نوع آلبالو برای افرادی که سنگ کلیه دارند می تواند فواید زیادی داشته باشد. همینطور آنتی اکسیدان درون آلبالوی خشک به پاکسازی کبد و درمان کبد چرب کمک بسیاری می کند.

افرادی که دارای رژیم های سخت هستند باید بدانند که صد گرم از آلبالوی خشک دارای 350 کالری انرژی است در حالی که همین مقدار از آلبالو به صورت تازه فقط 68 کالری است در خقیقت آلبالو خشک پنج برابر آلبالوی تازه کالری دارد، چون البالوی خشک شده مقدار زیادی اب خود را از دست می دهد و مقدار رطوبت آلبالو خشک یک دهم آلبالو ی تازه می باشد و همین باعث می شود که مقدار آلبالو خشک در صد گرم بیشتر از آلبالوی تازه باشد و حتی چگالی انرژی در حالت خشکیده بیشتر از آلبالو در حالت تازه باشد.

همچنین آلبالو خشک دارای مقادر بسیار زیادی از کربوهیدرات می باشد و برای کسانی که می خواهند کاهش وزن داشته باشند می توانند از این میوه خشک شده استفاده کنند. و البته که خوردن این میوه اشتها را کور می کند و در نتیجه بدن چربی های اصافی را از بین می برد و می سوزاند همینطور آنتوسیانین‌های درون آلبالو خشک نیز به سرعت چربی سوزی در بدن کمک می کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما