خرید پرتقال خشک بدون پوست شکری یک کیلویی با قیمت ارزان

پرتقال سرشار از ویتامین C است و در صورت خشک کردن خواص آن نیز بیشتر می شود و پرتقال خشک بدون پوست شکری در بازار با قیمت ارزان و مناسب خرید و فروش می شود و معمولا بسته های یک کیلویی آن بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد و پرتقال از بعد خشک شدن طعم اصلی خود را حفظ و مزه غلیظ تری به خود می گیرد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

قیمت پرتقال خشک

پرتقال از آن دسته از میوه هاست که برای خشک کردن بسیار مناسب است و برای تهیه پرتقال خشک باید به پوست پرتقال دقت شود و پرتقال های سالم را انتخاب کنیم و از پرتقال های نرم و دارای زدگی استفاده نشود، قیمت پرتقال خشک در بازار بسیار مناسب است و شما می توانید به راحتی آن را تهیه نماید.

برای همه پیش آمده که بیش از حد مورد نیاز خود میوه خریداری کرده باشند و هیچ ایده ای برای جلوگیری از خراب و فاسد شدن میوه ها ندارند، ما یک راهکار بی نظیر به شما پیشنهاد می کنیم و آن خشک کردن میوه های اضافه است که علاوه بر حفظ ویتامین، طعم بهتری نیز پیدا می کنند و پرتقال یکی از خوشمزه ترین میوه های خشک به حساب می آید.

پرتقال خشک شده خوشمزه تر از قبل نیز می شود و مزه غلیظ تری نسبت به میوه تازه خود دارد ولی ممکن است کمی تلخ تر شود که این تلخی به روش خشک کردن آن بر می گردد و از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است.

نکاتی برای جلوگیری از تلخ شدن پرتقال چند را وجود دارد، گرفتن تلخی با استفاده از شهد: به صورت که مقداری آب را درون یک ظرف بریزید و روی اجاق گاز قرار دهید و بعد از جوش آمدن مقداری شکر را به آن اضافه می کنید، بعد از اینکه دانه های شکر کاملا درون آب حل شد کمی آبلیمو نیز به آن اضافه کنید و پرتقال هایی که به صورت ورقه ای برش زده بودید را به مدت ۱۵ دقیقه درون آن قرار دهید و بعد پرتقال ها را روی یک توری بگذارید تا شربت اضافه آن کاملا خارج شود.

آغشته کردن پرتقال ها به شکر یا پودر قند: به هر دو طرف پرتقال پودر قند یا شکر بپاشید و این کار علاوه بر شیرین کردن پرتقال ها باعث ایجاد براقیت بعد از خشک شدن پرتقال ها می شود و برای جلوگیری از چسبیدن ورقه های پرتقال به ظر آنها را مرتب پشت و رو کنید.

استفاده از مخلوط ژلاتین و پودر قند: ورقه های پرتقال را به پودر ژلاتین و پودر قند آغشته کنید و بعد از خشک شدن پودر ژلاتین به صورت یخ زده باقی می ماند و ظاهری زیبا به پرتقال های خشک می بخشد.

پرتقال را می توان به روش های مختلفی خشک کرد که یکی از آنها خشک کردن به وسیله تابش مستقیم خورشید است ابتدا پرتقال ها به صورت ورقه ای برش زده و با استفاده از یکی از روش های شرین کننده آنها را شیرین کنید، ورقه های پرتقال را روی سینی به فاصله از هم بچینید و با استفاده از آجر یک اختلاف سطح ایجاد کنید و سینی را روی آن قرار می دهید، برای جلوگیری از آلودگی حشرات با استفاد از یک توری روی پرتقال ها را بپوشانید، در هنگام شب سینی را به جای سر پوشیده منتقل کنید زیرا هوای خنک باعث دیر خشک شدن پرتقال ها می شود.

خشک کردن پرتقال ها با استفاده از بخاری: این روش مناسب فصل زمستان است زیرا در این فصل از تابش مستقیم نور خورشید محروم هستیم و باید یک روش جایگزین انتخاب کنیم که استفاده از بخاری یا سوفاژ ایده بسیار مناسبی است.

ابتدا پرتقال ها را به صورت ورقه های یک سانتی متری برش دهید و تلخی آن را بگیرید، و یک سینی مناسب انتخاب کنید داخل سینی یک ورق روغنی برای جلوگیری از چسبیدن پرتقال ها قرار دهید و با فاصله از هم درون سینی بچینید، به جای سینی میتوان از ورق آلومینیومی استفاده کرد و به دلیل انعطاف پذیری رو سطح بخاری روند خشک کردن میوه را نیز سرعت می بخشد، بعد از اینکه میوه کاملا خشک شد می توان دوباره آن را درون شهد قرار داد تا حجم بیشتری از تلخی آن گرفته شود اما در مقابل به کالری آن اضافه می شود.

خشک کردن پرتقال با استفاده از فر: شاید شما دوست داشته باشید که پرتقال را در اندازه دلخواه خود خشک کنید و بهترین و مناسب ترین راه برای این کار استفاده از فر است.

برای این روش ابتدا پرتقال ها را به اسلایس های یک سانتی متری برش بزنید و به شهد یا پودر ژلاتین، پودر قند، شکر و … آغشته کنید تا تلخی آن گرفته شود و بعد خشک شدن مزه تلخی نداشته باشد.

فر را روی درجه ۵۱ تا ۷۱ تنظیم کنید و حدود نیم ساعت که از گرم شدن فر گذشت داخل سینی فر یک ورقه روغنی بگذارید و پرتقال ها را روی آن بچنید، پرتقال ها ممکن است در عین خشک شدن لوله یا جمع شوند برای جلوگیری از این کار روی آنها لاینر سیلیکونی یا توری گرد پیتزا قرار دهید.

میوه هایی که درون فر قرار داده اید را ساعتی یک بار پشت و رو کنید، زمانی پرتقال های شما آماده خروج از فر هستند که روی آنها یک حالت شبیه به چرم ایجاد شود و کمی هم انعطاف پذیر باشد.

بعد از اینکه پرتقال ها را از فر خارج کردید و آنها کاملا سرد شدند می توانید آنها را درون یک ظرف بدون درب قرار دهید تا رطوبت آنها طی چند روز کاملا از بین برود و آماده نوش جان کردن باشد.

خشک کردن میوه با استفاده از دستگاه میوه خشک کن: کار با دستگاه میوه خشک کن بسیار راحت و ساده است میوه ها را برش می زنیم و با استفاده از یکی از روش های که گفته شد پرتقال ها را شیرین می کنیم.

دستگاه را روی حالت خشک کردن میوه و در دمای ۷۵ درجه سانتی گراد قرار دهید و حدود ۲۴ تا ۴۸ ساعت زمان می برد تا میوه بطور کامل خشک شود و بعد گذشتن ۲۴ ساعت چک کنید که میوه خشک شده است یا نه در صورت چک نکردن ممکن است میوه بیش از حد لازم خشک شود و دیگر قابلیت استفاده را نداشته باشد.

به همین راحتی شما پرتقال خشک را که میوه ای بسیار خوشمزه و پر خاصیت است را با قیمت مناسب و کمترین هزینه ممکن تهیه کردید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما